Lehdistötiedote 24.10. klo 14

Sanoma Media Finlandin aikakausbrändeistä vastaava Magazine Media -liiketoimintayksikkö muuttaa nimensä Sanoma Lifestyleksi. Samalla se uudistaa organisaationsa palvelemaan naisia, perheitä ja yli 55-vuotiaita suomalaisia monikanavaisilla sisällöillä, palveluilla ja kaupallisilla ratkaisuilla.

Sanoma Lifestyle keskittyy palvelemaan suomalaisia naisia, perheitä ja 55+-kohderyhmää sisällöillä, palveluilla ja kaupallisilla ratkaisuilla, jotka tarjoavat kohderyhmiensä elämään viihtymistä, hyötyä, tietoa, elämyksiä ja yhteisöllisyyttä. Keskeisiä sisältöalueita ovat naisten puheenaiheet, ruoka, kotoilu, vanhemmuus sekä hyvinvointi, terveys ja kauneus. Sisältösaamisen lisäksi Sanoma Lifestylen liiketoiminta perustuu erittäin vahvalle kohderyhmä- ja toimialatuntemukselle, ketterälle kehittämiselle, uusien ratkaisujen kaupallistamiselle ja tiiviille Sanoma-tason yhteistyölle.

Lifestyle Median nykyinen portfolio koostuu noin kahdestakymmenestä brändistä, joista valtaosa on oman aihealueensa johtavia medioita myös digitaalisissa kanavissa.

”Visiomme on luoda huomisen lifestylemedia, jossa tekemisen ja innovoinnin keskiössä ovat rakastetut brändit ja ydinkohderyhmiemme tarpeisiin suunnitellut sisällöt ja palvelut, eivät yksittäiset kanavat. Haluamme sekä palvella nykyisiä asiakkaitamme entistä monipuolisemmin että houkutella aivan uusia asiakasryhmiä lifestylesisältöjemme pariin. Samalla voimme luoda entistä tehokkaampia ja monikanavaisempia ratkaisuja mainostaja-asiakkaillemme”, Sanoma Lifestylen liiketoimintajohtaja Kaisa Ala-Laurila sanoo.

Pisimmällä uudenlaisen tarjooman kehittämisessä Sanoma Lifestyle on ruoan ja hyvinvoinnin sisältöalueilla. Ruoassa keskeisin lanseeraus on ollut ruokayhteisö Soppa365, minkä lisäksiGlorian Ruoka & Viinin ilmestymiskertoja on lisätty neljällä ainoastaan digitaalisessa muodossa ilmestyvällä numerolla. Hyvinvoinnin tarjontaa laajentavat juuri lanseeratut, vahvasti mobiilipainoitteiset palvelut Kiloklubi Premium ja Mun Treenari. Lisäksi uutuuslehti ET Terveys on löytänyt lukijansa ennätysajassa.

”Ihmiset haluavat päättää itse miten, milloin ja missä he mediaa kuluttavat. Uudet palvelumme tarjoavat heille entistä henkilökohtaisempia tapoja viihtyä sisältöjemme parissa, liittyä yhteisöihin ja osallistua”, Kaisa Ala-Laurila sanoo.

Nimityksiä Sanoma Lifestylen organisaatiossa

Sanoma Lifestyle -liiketoimintayksikön organisaatio muodostuu kolmesta ydinkohderyhmiä palvelevasta sisältöryhmästä sekä Kaupallisesta ryhmästä, Digiryhmästä, Palvelukehityksestä ja Liiketoiminnan tuesta.

Naiset-sisältöryhmää johtaa Johanna Lahti. Ryhmän brändien päätoimittajuudet pysyvät ennallaan: Me Naisten päätoimittajana jatkaa Johanna Lahti ja Glorian päätoimittajana Minna Juti. Lisäksi ryhmään kuuluu Cosmopolitan. Sisältöryhmässä on lisäksi brändien yhteiset Muoti ja kauneus-, Henkilö- ja puheenaihe-, Digi only- ja Edit-deskit.

Perhe ja koti -sisältöryhmää johtaa Niina Leino. Ruokatoimituksen päätoimittajana jatkaa Sanna Maskulin. Toimitus vastaa Glorian Ruoka & Viinistä ja Soppa 365:sta.Lifestyletoimituksen päätoimittajaksi on nimitetty Tytti Kontula. Toimitus vastaa Glorian Kodista ja Suuresta Käsityöstä. Feature-toimituksen päätoimittajaksi on nimitetty Minna McGill. Toimitus vastaa Kodin Kuvalehdestä, Vauvasta ja Meidän Perheestä.

Hyvä elämä -sisältöryhmää johtaa Riitta Korhonen. Hän toimii myös 55+-toimituksen päätoimittajana. Toimitus vastaa ET-lehdestä, ET Terveydestä, ET Ristikoista, Matkaoppaasta jaGeosta, jonka päätoimittajana jatkaa Katriina Palo-Närhinen. Hyvinvointitoimituksen päätoimittajaksi on nimitetty Taina Risto. Toimitus vastaa Hyvästä Terveydestä, Me Naiset Sportista,Me Naiset Kilot Veks -lehdestä, Kiloklubista ja Mun Treenarista. Tieteen päätoimittajana jatkaa Jukka Ruukki ja MB:n sekä Auto Bild Suomen päätoimittajana Tapio Kivistö.

Kuhunkin sisältöryhmään on perustettu Design-deskit, jotka vastaavat brändien visuaalisuudesta niin printissä kuin digitaalisissa kanavissa.

Sanoma Lifestyle -liiketoimintayksikön johtoryhmä

• liiketoimintajohtaja Kaisa Ala-Laurila
  • sisältöjohtaja Johanna Lahti
  • sisältöjohtaja Niina Leino
  • sisältöjohtaja Riitta Korhonen
  • kaupallinen johtaja Sami Smolander
  • head of digital business Toni Laturi
  • johtaja, liiketoiminnan tuki Taina Hynninen

Viestintäjohtaja Hanna Johde, Sanoma Media Finland, p. 040 673 8977

Sanoma Media Finland on Suomen monikanavaisin mediatalo, joka tunnetaan johtavista brändeistään. Tarjoamme tietoa, elämyksiä ja viihdettä niin sanoma- ja aikakauslehdissä, televisiossa, radiossa, verkossa kuin mobiilissakin ja tavoitamme päivittäin lähes kaikki suomalaiset.

Sanoma Media Finland on osa Sanomaa, joka on kuluttajamedian ja oppimisen eurooppalainen edelläkävijä.