Lehdistötiedote 4.12.2014

Sanomaan syntyy ainutkertainen tiedesisältöjen osaamiskeskus, kun Tiede-lehti ja Helsingin Sanomien tiedetoimitus yhdistävät voimansa. Sanoman tiedetoimitus kehittää niin nykyistä sisältötarjontaansa kuin uutta liiketoimintaakin.

Vuodenvaihteessa toimintansa aloittava Sanoman tiedetoimitus vastaa Tiede-lehdestä, Helsingin Sanomien tiedesivuista, HS.fi:n tiedesivustosta ja Tieteen digitaalisista palveluista. Toimituksen muodostavat Tieteen ja Helsingin Sanomien tiedetoimituksen nykyiset yhdeksän henkilöä.  Sen esimiehenä toimii Jukka Ruukki, joka jatkaa myös Tieteen päätoimittajana.

Yhteisen tiedetoimituksen myötä Sanomaan syntyy Suomessa ainutkertainen tiedesisältöjen osaamiskeskus, joka käy kehittämään myös uutta liiketoimintaa. Tiedesisällöt ovat suomalaisten suosiossa: Tiede-lehdellä on 290 000 lukijaa (KMT Lukija S2013/K2014) ja Helsingin Sanomat tavoittaa eri kanaviensa kautta 2,3 miljoonaa suomalaista joka viikko.

”Tiedetoimituksen perustaminen on hyvä uutinen tieteen ystäville. Kokoamalla Suomen parhaat tiedetoimittajat yhteen pystymme tekemään entistä paremmin lukijaa palvelevaa ja puhuttelevaa tiedejournalismia”, Jukka Ruukki sanoo.

”Haluamme rakentaa vahvan suhteen jokaiseen suomalaiseen. Tiedesisällöille riittää kysyntää, ja yhteistoimituksen voimin voimme laajentaa nykyistä tarjontaamme esimerkiksi uusiin digitaalisiin palveluihin. Osana strategiaamme laajennamme sisältöyhteistyötä ja hyödynnämme sisältöjämme mahdollisimman monipuolisesti eri kanavissa ja aivan uusilla liiketoiminta-alueillakin”, Sanoma Media Finlandin toimitusjohtaja Pekka Soini sanoo.

Lisätietoja:

Esimies Jukka Ruukki, Sanoman tiedetoimitus, puh. 09 120 5359.

Sanoma Media Finland on Suomen monikanavaisin mediatalo, joka tunnetaan johtavista brändeistään. Tarjoamme tietoa, elämyksiä ja viihdettä niin sanoma- ja aikakauslehdissä, televisiossa, radiossa, verkossa kuin mobiilissakin ja tavoitamme päivittäin lähes kaikki suomalaiset. Sanoma Media Finland on osa Sanomaa, joka on kuluttajamedian ja oppimisen eurooppalainen edelläkävijä.