Riitta Korhonen on nimitetty 15.2. alkaen ET-lehden päätoimittajaksi. Hän on työskennellyt viime keväästä lehden toimituspäällikkönä.

Riitta Korhosella (57) on monipuolinen työkokemus niin aikakaus- kuin uutislehdistäkin. Hän siirtyi Suomen johtavan aikakauslehtikustantajan Sanoma Magazinesin palvelukseen keväällä 2011 Talentum Median kehityspäällikön tehtävästä. Sitä ennen hän työskenteli pitkään Talouselämä-lehdessä toimittajana ja toimituspäällikkönä. Pirkan päätoimittaja hän oli neljän vuoden ajan. Työuransa Riitta Korhonen aloitti Kauppalehdessä, jossa hän toimi sekä toimittajana että uutispäällikkönä.

Riitta Korhonen on kirjoittanut kirjoja johtamisesta ja ruokaan liittyvistä aihepiireistä sekä toimittanut useita yrityshistorioita. Viestinnän ammattilaiset valitsivat hänet vuoden toimittajaksi vuonna 2006. Riitta Korhonen on opiskellut sosiologiaa Hollannissa Tilburgin yliopistossa sekä tiedotusoppia Helsingin yliopistossa.

ET-lehti on yksi Suomen suurimmista aikakauslehdistä, jolla on 735 000 lukijaa ja jonka levikki on 237 265 kappaletta. Naislukijat käyttävät keskimäärin peräti 108 minuuttia sen jokaisen numeron parissa.

– On innostavaa päästä kehittämään lehtibrändiä, joka puhuttelee näin laajaa, vaativaa ja jatkuvasti kasvavaa kohderyhmää. Panostamme vahvoihin tarinoihin ja mieleenpainuvaan visuaalisuuteen. ET-lehti on ollut aikakauslehtikentän menestystarina, ja uskon vahvasti, että sillä on edessään myös loistava tulevaisuus, Riitta Korhonen sanoo.

– Menestyvän lehtibrändin tekeminen vaatii jatkuvaa analysointia ja ajassa liikkuvien ilmiöiden tunnistamista, ja juuri tässä Riitta Korhonen on aiemmalla urallaan ansioitunut. ET-lehti on yksi lippulaivoistamme ja oman segmenttinsä ylivoimainen markkinaykkönen, ja panostamme tulevaisuudessa voimakkaasti sen kehittämiseen, Sanoma Magazinesin aikakauslehtien kustantaja Riitta Pollari toteaa.

ET-lehden edellinen päätoimittaja Maija Toppila siirtyi Glorian Antiikin päätoimittajaksi helmikuun alussa.

Lisätietoja antavat:

kustantaja Riitta Pollari, Aikakauslehdet, puh. 09 120 5305
päätoimittaja Riitta Korhonen, ET-lehti, puh. 09 120 5415

ET-lehti on Suomen johtava kolmannen elämänvaiheen asiantuntija. Se kannustaa lukijoitaan nauttimaan elämästä ja tarjoaa heille uusia mahdollisuuksia. ET-lehdellä on 735 000 lukijaa (KMT Lukija S2010/K2011) ja sen levikki on 237 265 (LT 2010). ET-lehti kuuluu Suomen johtavan aikakauslehtikustantajan Sanoma Magazines Finlandin valikoimaan.