Tiedote 18.6.2019

Rakennuslehteä kustantava Sanoma Tekniikkajulkaisut Oy on ostanut perinteikkään Asuntomarkkinat-tapahtuman liiketoiminnan Image Builder Oy:ltä.

Asuntomarkkinat on jo 25 kertaa järjestetty ammattilaistapahtuma, joka kokoaa asuntomarkkinoiden avainhenkilöt niin yksityiseltä kuin julkiselta sektorilta korkeatasoisen ohjelman ja kohtaamisten äärelle. Vuosittain reilut 200 osallistujaa keräävä tapahtuma järjestetään seuraavan kerran 30.1.2020 Scandic Parkissa Helsingissä.

Asuntomarkkinoiden teemoja ovat viime vuosina olleet muun muassa asuntomarkkinatilanne ja -näkymät, kaupunkien ja rakentamisen tulevaisuus, ilmastonmuutos ja kiertotalous, asuntopolitiikka, rakentamisen laatu, asumisen palvelut sekä digitalisointi ja tekoäly. Tapahtuman oheisnäyttelyssä alan uusimmat toimijat ovat esitelleet ratkaisujaan. Tilaisuudessa on myös jaettu vuosittain asuntomarkkinoiden innovaatiopalkinto.

”Asuntomarkkinat-tapahtuma täydentää hienolla tavalla Rakennuslehden tarjoomaa asiatiedon ja ammattilaisnäkemysten kohtaamispaikkana”, Sanoma Tekniikkajulkaisut Oy:n toimitusjohtaja Teemu Vehmaskoski toteaa.

”Tapahtuman osallistujat saavat napakassa paketissa toimialan kokonaiskuvan, ideapankin, kontakteja ja elämyksiäkin. Formaatti tarjoaa meille ja kävijäkokemukselle myös merkittäviä kehitysmahdollisuuksia.”

”Olemme pyrkineet olemaan ajan hermolla ja antamaan vaativalle kohderyhmälle virikkeitä ja visioita asuntomarkkinoiden tulevaisuudesta. Muutoksen vauhti markkinoilla kiihtyy ja onkin hienoa, että Asuntomarkkinat-tapahtuma voi siirtyä seuraavaan kehitysvaiheeseensa osana arvostettua ammattimediaa”, Image Builder Oy:n toimitusjohtaja Juha Salmi toteaa.